חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
opening times
ראשון - חמישי

8:00-20:00

pin 3
כל הארץ

אספקה והתקנה לכל חלקי הארץ

הרחקת יונים והתקנת מוצרים להרחקת יונים

הרחקת ציפורים, גירוש ציפורים, סילוק דרורים, הרחקת דרורים

הרחקת ציפורים (ודרורים) מגגות רעפים… ומשלל מקומות אחרים

דרך מצוינת להבין מדוע הרחקת ציפורים חיונית בלא מעט מצבים, היא לבחון את המאפיינים של ציפורי דרור. דרור, אחד הסוגים העיקריים במשפחת הדרוריים, הוא ציפור קטנה המסוגלת להיכנס לחורים קטנים של 2/2 ס"מ ומעלה. הדרורים מקננים בתוך כוכים חשוכים ומעדיפים פתחי כניסה קטנים מאד. בגגות רעפים רבים מורכבים רעפים מדגם פורטוגז, כלומר רעפים מעוגלים. בשורה הראשונה של הגג נוצרים עשרות פתחי כניסה לדרורים. הדרורים נכנסים דרך פתחים אלו ומקננים מתחת לרעפים. הדרורים מקננים בקבוצות וישנם מקרים של עשרות קינונים בגג אחד. בקן ממוצע יש כחמש ביצים – כלומר חמישה גוזלים – משמע מאות גוזלים בגג. אלו צורכים הרבה מזון ומפרישים המון לשלשת ולכלוך, גורמים לריחות לא נעימים, יוצרים רעשים צורמים ועלולים להעביר לאדם מחלות.

איך מבצעים הרחקת ציפורים?

אופן ההרחקה של ציפורים משתנה בהתאם למקום בו הן מופיעות: הרחקת ציפורים מהמרפסת למשל תהיה שונה מגגות רעפים, ולא קשה להבין מדוע. בכדי לבצע הרחקת דרורים בפרט מגגות רעפים, או הרחקת ציפורים בכלל, אנו צריכים לסגור את הפתחים העגולים של הרעפים וכן פתחים נוספים הקיימים בגג. ישנן שלוש שיטות עיקריות להרחקת ציפורים מגגות רעפים:

1. סגירת הפתחים בעזרת רשת מגולוונת:

  • פירוק שורת הרעפים הקדמית
  • ניקוי ופינוי קיני הדרורים
  • חיתוך, התאמה והרכבת רשת מגולוונת לפי מבנה הרעף
  • החזרת הרעפים למקומם

 

הרחקת ציפורים בעזרת רשת דרורים מגולוונת
התקנת רשת דרורים מגולוונת

 

2. הרחקת ציפורים באמצעות מחסום ציפורים – מסרק ציפורים

  • פירוק שורת הרעפים הקדמית
  • ניקוי ופינוי קיני הדרורים
  • התקנת חוסם ציפורים
  • החזרת הרעפים למקומם

 

3. הרכבת "קיפודים" למניעת כניסת ציפורים

הכנסת "קיפודים" בתוך החורים. היתרון המרכזי של השיטה הזו היא שהיא נעשית ללא פירוק רעפים, מה שמצמצם עלויות ומונע לא מעט מאמצים וכאבי ראש.

 

 

הרחקת דרורים וציפורים ממחסנים וממרכזי מזון

תיאור הבעיה

גגות רעפים אינם המקום היחידי בו עלולים להיות מטרדי ציפורים, ולמרבה הצער גם לא בנייני המגורים בלבד. בחלק גדול מרשתות המזון ומחסני המזון קיימים מטרדי ציפורים ובעלי כנף, ובהיקף משמעותי. לפני שמתחילים בביצוע העבודות אנו ב "עופי יונה" מכנסים את העובדים ומסבירים להם את הסכנה הטמונה בהימצאות הציפורים בסמוך למזון ואת הוראות השימוש באמצעים המותקנים להרחקת הציפורים, שאם לא כן הרשתות יישארו פתוחות ולאחר זמן קצר הציפורים תחזורנה למבנה.

אחת הבעיות הקשות הניצבות בפני מרחיקי ציפורים הינה פתרון בעיית חדירת הציפורים למבנים גדולים בהם יש תנועה מתמדת של רכבים ולקוחות בפתחים הראשיים והאחוריים של המבנה. זאת משום שהשערים נפתחים ונסגרים בתדירות גבוהה.

משימות כאלה מיועדות למרחיקי ציפורים ולא למדבירים. הבעיה מורכבת ואינה פשוטה כלל ועיקר, ולכן מרחיקי ציפורים מעטים מאד מסוגלים להתמודד איתה. היו מקרים שהעברתי הנחיות מדויקות למתקינים וכאשר הגיעו לשטח נבהלו מרמת הקושי של המשימה ועזבו את המקום בלי לתת הצעת מחיר, או כאלה שכן ביצעו עבודה אך לא לפי ההוראות ולכן הבעיה לא נפתרה.

אז מה עושים?

הפתרון של בעיה זו מתחלק לחמישה חלקים:

  1. איטום פתחים קטנים – ראשית אנו עושים סיור סביב המבנה כדי לאתר פרצות קטנות שדרכן ציפורי דרור יכולות לחדור פנימה. במידה שמדובר בגג אסבסט (נדיר) יש להשתמש בחוסם ציפורים מסוג מסרק ציפורים "עופי יונה" לסגירת הפתחים שבין המבנה לבין גלי גג האסבסט. פתחי צד קטנים ניתן לסגור בעזרת רשת מגולוונת.
  2. איטום פתחים גדולים – איתור פתחים גדולים שלא משמשים למעבר רכבים או אנשים. פתחים גדולים ממטר רבוע יש לסגור בעזרת רשתות יונים וציפורים קטנות עם חורים בגודל 19 מ"מ. הרשת עשויה מחוטי פוליאתילן שזורים ומוגנים מפני קרינת U .V ומפני חמצון ועמידה בפני פגעי מזג האוויר.
  3. פתחי מעבר לרכבים – ישנם שני סוגי פתרונות לפתחי מעבר לרכבים המכניסים או מוציאים סחורה:
    א. סגירת הפתח בעזרת וילון עשוי רשת ציפורים עם חורים של 19 מ"מ בצורת מעוין. הווילון עשוי משני חלקים , אחד נפתח ונסגר ימינה והשני שמאלה וזאת עם חפיפה של 50 ס"מ. שימוש בווילון רשת עם חורים מרובעים לא יאפשר פתיחה וסגירה כראוי לכן, חובה להתקין רשת עם חורים מעוינים אשר תפתח ותיסגר כאקורדיון. בחלק העליון של הווילון יש להתקין מכשיר להרחקת ציפורים יעיל: מכשיר סוניק (משמיע קולות מצוקה של דרורים) מסוג עופי יונה ומכשיר אולטרא סוני המטריד את מנוחת הציפור. בחזית הווילון יש להתקין שלוש דמויות דחליל עורב. לאחר הרכבת הווילון יש להרכיב בתוך המבנה וילון P.V.C בדומה לחדרי קירור.
    ב. ישנו מצב של חוסר מקום בתוך המבנה לשתי משאיות, ובמקרה כזה אני ממליץ על חדר המתנה. חדר המתנה נראה כמו כלוב ענק ומורכב מ 3 קירות וגג עשויים רשת ציפורים בעלת חורים בגודל 19 מ"מ. הרשת עשויה מחוטי פוליאתילן שזורים ומוגנים מפני קרינת U.V וחמצון ועמידה בפני פגעי מזג האוויר. הכניסה לחדר ההמתנה מורכבת מווילון בדיוק כמו בסעיף א. מעל חדר ההמתנה ולפניו יש לפזר 6 דחלילי עורב. בחלק העליון של הווילון יש להתקין מכשיר סוני (משמיע קולות מצוקה של דרורים וכן קולות טרף של דורסים) מסוג עופי יונה וכן מכשיר אולטרא סוניק המטריד את מנוחת הציפור.
  4. יישום שני סוגי פתחים למעבר אנשים:
    א. פתח למעבר עובדים – יש להתקין וילון מרשת ציפורים עם חורי 19 מ"מ (הרשת עשויה מחוטי פוליאתילן שזורים ומוגנים מפני קרינת U.V ועמידה בפני פגעי מזג האוויר). בכניסה יש לתלות דחליל עורב וכן מכשיר סוניק המשמיע קולות מצוקה של דרורים וקולות טרף של דורסים כמו : בז, נץ, ינשוף.
    ב. פתח למעבר אורחים או לקוחות : בפתחים אלה יש להרכיב דלת הזזה חשמלית עם חיישן לפתיחה אוטומטית. כמו כן יש לתלות בכניסה 3 דחלילי עורב וכן מכשיר אולטרא סוניק.
    * את דחלילי העורב יש לתלות עם חוט בכדי שינועו ברוח ולא להדביקם לקירות.
    *  קיימים סוגים רבים של מערכות שמע (אולטרא סוני או סוני) להרחקת ציפורים.
    עלות של מערכת טובה נעה בין 900 ₪ ל 6,000 ₪.
  5. סילוק הציפורים מהמבנה – לאחר שאטמנו את המבנה יש ללכוד את הציפורים שעדיין שוהות בו. הלכידה מתבצעת בעזרת רשת יונים שקופה ענקית הנמתחת בסמוך לציפורים, הציפורים נלכדות ונאספות לתוך כלובים. לאחר מכן לוכד הציפורים משחרר אותן במרחק כ- 100 ק"מ מהמבנה על מנת שלא תחזורנה אליו.

 

כל הזכויות שמורות לדודי יפרח – דודי את דודי – עופי יונה הרחקת יונים. ייעוץ מקצועי ניתן לקבל בטלפון 052-2601863 (דודי)

 

 

 

תוכן עניינים
יצירת קשר