חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
opening times
ראשון - חמישי

8:00-20:00

pin 3
כל הארץ

אספקה והתקנה לכל חלקי הארץ

הרחקת יונים והתקנת מוצרים להרחקת יונים

הרחקת יונים באופן עצמאי: המוצרים שירחיקו מכם את המטרד

כדי להבין את החשיבות של הרחקת בעלי כנף בכלל, ויונים בפרט, נסו להיזכר בפעם האחרונה בה נתקלתם בבעלי החיים הלא רצויים האלו במרחב הפרטי שלכם. הם מעלים את מפלס הפאניקה, מהווים מטרד רעש ולעיתים גם טומנים סכנות שונות לבני הבית, למשל העברת מחלות (למעשה, יש מגוון רחב של מחלות ואלרגיות הקשורות לסביבת יונים). החדשות הטובות הן שיש כיום פתרונות מגוונים שיוכלו להרחיק מכם את הבעיה, תרתי משמע, וכן כמה כללי יסוד שחשוב להקפיד עליהם. ולא פחות חשוב: חלק גדול מהפתרונות מאפשרים הרחקת יונים באופן עצמאי.

עשה זאת בעצמך

ראשית, לפני ביצוע הרחקת יונים או כל בעל כנף בשיטת "עשה זאת בעצמך", שימו לב לכלל חשוב: אין לבצע שום פעולה המהווה סיכון בטיחותי לעצמכם או לדיירי הבניין. בעיקר כאשר מדובר על עבודה בגובה.

לידיעה: עבודה בגובה מעל שני מטרים דורשת על פי החוק הכשרה ורישיון מיוחד. עדיף במקרים כאלה לפנות לחברה המתמחה בכך ולהימנע מסיכונים מיותרים. חברה מקצועית יודעת גם להתאים את הפתרון הנכון לבעיה בשטח, לספק את המוצר הנכון ולהתקינו בצורה מקצועית. חשוב לרכוש מוצר איכותי שיעמוד בתנאי מזג האוויר לאורך שנים רבות. אז כיצד לבצע הרחקת יונים באופן עצמאי? מהן הדרכים לאבחן את הבעיה, איזה מוצר לרכוש וכיצד להתקינו בצורה נכונה?

השלבים העיקריים של הרחקת יונים באופן עצמאי

בדיקת מקור כניסת היונה ומקום הנחיתה

בדקו: האם היונה נכנסת דרך רעף שבור בעליית הגג או פתח אחר כלשהו? חלון פתוח? חלון שבור? וכדומה.

אם אתם לא שמים לב מתי היא נכנסת, וזה בסדר גמור, בדקו היכן היא ממוקמת: על מעקה המרפסת? על יחידת המזגן החיצונית? בגינה? וכן הלאה. המיקום הנבחר על ידי היונה משפיע בהחלט על הפתרון הדרוש לבעיה.

התאמת הפתרון לבעיה

בתחום של הרחקת בעלי כנף, הפתרון הטוב ביותר הוא למנוע את הבעיה ולא לנסות לפתור אותה כאשר היא כבר מתרחשת. כמובן שהדרך הטובה ביותר היא לחסום את פתח הכניסה של היונה, אם הדבר ניתן: תיקון הרעף או החלון השבור, סגירת החלון וכן הלאה. אל תמתינו שהיונים יגלו את הפתח הפרוץ.

כפעולה משלימה או לחילופין, יש לטפל בנקודת הנחיתה של היונה: לדוגמה, הצבת דוקרנים במקום הנחיתה, דחליל עורב במרפסת וכן הלאה. בסעיפים הבאים נראה את כל האפשרויות. כאשר המכנה המשותף לכל המוצרים הוא שמדובר בפתרון ירוק וללא פגיעה ביונה. עם כל הכבוד לעובדה שהן לא רצויות במרחב הפרטי שלנו, עדיין זהו בעל חיים יקר שחייבים להגן עליו ככל שניתן.

למידע נוסף לחץ כאן

הרחקת יונים באופן עצמאי

הרחקת יונים באופן עצמאי – כמה כללי אצבע

ניתן בהחלט לבצע הרחקת בעלי כנף או הרחקת יונים באופן עצמאי, כל עוד עושים זאת נכון. הנה כמה מהכללים שחשוב שתקפידו עליהם:

1. במסתורי כביסה, כוכים ועליות גג מתקינים רשת נגד יונים .
2. באדני חלונות, מרזבים, קצה גג, מעקות ומזגנים מתקינים דחליל או דוקרני נירוסטה .
3. על גגות רעפים מתקינים קפיץ מקפיץ מנירוסטה .
4. במקומות שבהם האסתטיקה חשובה מתקינים חוטי רטט.

הצבת דחלילים

פתרון יעיל יחסית, נקודתי וזול. היונים חוששות מעורבים. באזור הדרום (אשדוד ודרומה) גדלים לרוב עורבים שחורים, כך שחשוב להציב דחליל עורב בצבע שחור. דחליל עורב. אמצעי נפוץ של הרחקת יונים עשה זאת בעצמך
באזורי הצפון והמרכז (יבנה וצפונה) גדלים בדרך כלל עורבים אפורים, לכן יש להציב דחליל עורב בצבע אפור .
אופציה: דחליל עורב מת להרחקת עורבים.

לרכישת דחלילים

 

התקנת רשתות יונים

רשת נגד יונים היא פתרון יעיל מאד משום שהיא חוסמת את הגישה למקום עליו רוצים להגן, למשל מסתור כביסה. רשת עמידה שתהיה צפופה מספיק תמנע באופן הרמטי כניסה של היונה, שצפויה להתייאש ולעבור מבנה לאחר כמה ניסיונות כושלים מבחינתה. כל זאת כמובן בהנחה שהרשתות הן עמידות לאורך זמן בתנאים שונים, חזקים (כך שבעל הכנף לא יוכל לקרוע אותן) ופשוטות להתקנה.

ברמה הכללית ישנם שני סוגי רשתות מומלצים:

  • רשת פוליתיאטילן – רשת יונים מהסוג הזה עשויה מחוטי פוליתיאטילן שזורים מוגני U.V . מותקנת בפתחים ומתחת לקונסטרוקציות כדי למנוע חדירת יונים למבנים או כדי למנוע מיונים לעמוד על גגות ועל מרפסות. אסטטיות ועמידות רבת שנים בתנאי חום וקור
  • רשת יונים שקופה רשתות נגד יונים שקופות עשויות חוטי ניילון קשורים. במקור משמשת לדיג. רשת מהסוג הזה מתאימה במידה רבה להתקנה במקומות מוצלים. העובדה שהרשת אינה בולטת למרחקים, מעצם היותה שקופה, מהווה יתרון חשוב ברמה האסתטיתל

התקנת דוקרנים 

דוקרנים גורמים אי נוחות ליונה, ולכן היא לא תנחת עליהם. ניתן למצוא חומרי גלם שונים להכנת הדוקרנים, כאשר אחת הבחירות המוצלחות ביותר היא דוקרני נירוסטה, הנחשבים בעיני רבים לדוקרנים הטובים ביותר בעולם. הם מציעים בין השאר עמידות גבוהה (כולל בתנאי מזג אוויר שונים, גמישות וקפיציות רבה.

פתרון מומלץ נוסף הוא דוקרני נירוסטה על בסיס פולי קרבונט, דוקרנים מעולים עם גמישות מעולה.

לרכישת דוקרנים נגד יונים

התקנת קפיץ מקפיץ או חוט רטט

קפיץ מקפיץ , העשוי סליל נירוסטה קפיצי בקוטר 9 ס"מ, מונע מהיונים אפשרות נחיתה במקום. חשוב להדגיש שהוא לא מתאים לבעיות קינון, וכן שבחלק מהמקרים יונים עשויות לשבת על חלקים מהקפיץ.

פתרון נוסף הוא חוט רטט – מערכת קפיצית של חוטי נירוסטה בשילוב קפיצי נירוסטה קטנים על עמודי נירוסטה דקים. גורם ליונה חוסר נוחות ולכן היא נוטשת את המקום.

סיכום – הרחקת יונים באופן עצמאי אפשרית בהחלט

הצגנו מספר דרכים להרחיק יונים באופן עצמאי, באמצעות פתרונות שאנחנו מספקים עבורכם. עשו את הפעולות בזהירות ובדרך שלא תפגע ביונים או בכם. כמובן שאתם יותר ממוזמנים לפנות אלינו לצורך ביצוע ההתקנה על פי הספר.

אם מדובר בעבודה בגובה אל תיקחו סיכון ואל תעברו על החוק. הזמינו את המומחים.

מעוניינים לקבל ייעוץ מקצועי? חייגו או כתבו לעופי יונה – ותיענו בשמחה…ובחינם.

תוכן עניינים
יצירת קשר