חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
opening times
ראשון - חמישי

8:00-20:00

pin 3
כל הארץ

אספקה והתקנה לכל חלקי הארץ

הרחקת יונים והתקנת מוצרים להרחקת יונים

הרחקת יונים מהמרפסת: כל האמצעים

בתים עם מרפסת שמש נמצאים בנקודת פתיחה מצוינת, כאשר המרפסת צפויה להפוך להיות האטרקציה המרכזית בבית. אלא שזוהי אטרקציה גם מבחינת היונים, הנמשכות אליה לא פחות. וזו כבר בעיה. הן נוטות להרגיז מאד כשהן על המרפסת שלכם. מסיבה אחת פשוטה: בין אם הן נוחתות לזמן קצר ובין אם הן נשארות ליותר מכך, דבר אחד שהן אוהבות לעשות במנוחה הוא ללשלש, כלומר לפלוט צואה. חלק מהציפורים עשויות אפילו לשאת מחלות, כך שיש הרבה סיבות מדוע עדיף לכם לגרש, אם ביקורן יוצא משליטה. המשיכו לקרוא כדי לגלות כיצד ניתן לבצע בהצלחה הרחקת יונים מהמרפסת, וציפורים בכלל, מבלי לפגוע בהן.

הבעיה: היונים פשוט מתות על מרפסות

הרחקת יונים מהמרפסת נדרשת מכיוון שעבורן, מרפסת שמש היא מקום מפלט גדול לא פחות מאשר אצל האדם. הן נמשכות לצל שבמרפסת, כשגם הגבהים המשמעותיים משחקים כאן תפקיד. בנוסף, דומה כי כל מרפסת עלולה להיות "פגיעה" במובן הזה. לעיתים האטרקציה מבחינת היונים היא דווקא מרפסת מבולגנת ועמוסה בפריטים, המהווים עבורן מקור צל. במצבים אחרים, הציפורים דווקא עשויות להימשך לצמחיה המרובה שבמרפסת, היוצרת עבורן אווירה של טבע בלב העיר, או לחלופין לעובדה שהמרפסת היא תחומה ומעניקה להן פרטיות.

יש כמה דברים שתוכלו לעשות כדי לבצע הרחקת יונים מהמרפסת. כמובן שהימנעו מהאכלה, לבטח לא במרפסת ולא בשום מקום אחר. לציפורים יש זיכרון מצוין כשמדובר במקורות מזון. הם יחזרו כל העת למקומות שבהם מצאו מזון. בטלו ככל האפשר כל מקורות המזון, אם יש כאלה, במרפסת. מקורות מזון יכולים לכלול זרעים, פירות, שאריות לחם, מזון לכלבים או חתולים שנשאר בחוץ ועוד. שמירה על הניקיון וביטול הגישה למקור המזון יפחיתו משמעותית את כמות הציפורים שינחתו במרפסת.

הרחקת יונים מהמרפסת

הרחקת יונים מהמרפסת – לא מבצעים לבד

אומנם יונים במרפסת עשויות בתחילה להיראות כמו מראה חביב ומשעשע, במיוחד כאשר ישנם ילדים סקרנים בסביבה, אך במהרה הקולות שלהן, הצואה המלכלכת (שיכולה לגרום גם למחלות), כמו גם הסיכון לגירודים בשל הטפילים שהן סוחבות על עצמן, מחייבים נקיטת פעולה לשם הרחקת יונים מהמרפסת. הדבר חשוב גם על מנת להימנע מפגרים במרפסת, מה שיוצר ריחות נבלה ועלול לגרום גם כן למחלות. כיצד ציפורים מרחיקים מהמרפסת? ובכן, על מנת שלא תסכנו עצמכם מבחינת מחלות וגירודים ומשום שמרפסות בדרך כלל ממוקמות בגובה רב, מה שגם כן מהווה סכנה, הרחקת יונים מהמרפסת רצוי לבצע רק באמצעות חברה מקצועית כמונו. הרחקת ציפורים מהמרפסת זו המומחיות שלנו ואנו יודעים להתאים לכל מרפסת פתרון שיספק יעילות מקסימאלית במינימום העלויות.

 

מדוע חשוב להרחיק יונים מהמרפסת?

ישנן מספר סיבות שבגינן הרחקת יונים מהמרפסת היא כל כך חשובה:

סוג הבעיהביטוי בשטחדחיפות הטיפול
לשלשת (צואה)צואת היונים מצטברת, גורמת לריחות רעים, החומציות שבה גורמת לקורוזיה, ההצטברות גורמת לסתימת מרזבים ולנזקים למדחסי מזגניםבתחילה הצואה תהיה מועטה אך ככל שהזמן יעבור כך הבעיה תתעצם וההצטברות תגרום לנזקים קשים, כך שעדיף לטפל בכך בהקדם
רעשהציפורים מרעישות, לאורך כל שעות היום והלילה, מה שצפוי לפגוע באיכות החיים שלכםדי בזוג ציפורים על מנת לחרב לכם את שנת הלילה לאורך כל ימות השבוע. הרחקת יונים מהמרפסת תחזיר לכם את איכות השינה ולכן רצוי לטפל בכך כמה שיותר מהר
העברת מחלותציפורים נושאות על גבן מחלות וטפילים, בין היתר כינים, דררת, דלקת מוח נגיפית וסלמונלה. חלק מהמחלות מועברות על ידי מגע בצואה שלהן וחלק על ידי טפילים שעוברים מהיונה לאדםדחיפות הטיפול היא רבה, במיוחד בבתים עם ילדים, נשים בהריון או מבוגרים מעל גיל 60. אם לא תטפלו בכך מייד גם תיאלצו להזמין שירותי הדברה בעלויות גבוהות יותר

 

הרחקת יונים ממרפסת שמש – כבר לא צריך "לסגור מרפסת"

עד לא מזמן, אנשים רבים נאלצו לסגור את מרפסת השמש שלהם כך שתהיה הרמטית מפני חדירה של ציפורים שונות, מה שלא אפשר להם ליהנות ממנה כמו שצריך. בוודאי תשמחו לדעת כי כיום הרחקת יונים ממרפסת שמש היא דבר שמתאפשר באמצעות מספר אמצעים שלא מחייבים את סגירתה וגם אין שום צורך לבצע שינויים מרחביים מרחיקי לכת. כל שעליכם לעשות הוא לפנות אל חברה כמונו שמציעה פתרונות מגוונים ויעילים בשביל הרחקת יונים מהמרפסת ותוכלו לפתור את הבעיה אחת ולתמיד, באופן מהיר ויעיל.

 

הרחקת יונים מהמרפסת באמצעות רשת

למרות שרשתות עשויות לטמון בחובן פגיעה מסוימת בנוף – למעט אולי רשת יונים שקופה – הן האמצעי היעיל ביותר נגד יונים במרפסת. הרשתות פשוט חוסמות מבחינה פיזית את האפשרות להגיע למרפסת ולנחות בה, ובכך מהוות יופי של פתרון ליונים במרפסת. ישנם מספר שיקולים שבהם יש להתחשב בהתאמת רשתות לצרכי הרחקת יונים מהמרפסת:

  • נראות – כאמור, על הרשתות להיות כמה שיותר אסתטיות על מנת שלא תהיה פגיעה בדרך בה המבנה נראה למביטים מבחוץ וגם מבחינת דיירי הבית שבוודאי שלא ירצו לחיות בתחושה שהן מוקפים ברשתות. ניתן להשתמש לשם כך ברשתות ניילון שקופות אך ישנן גם רשתות בצבע לבן שהן עדינות דיו על מנת שלא לגרום להפרעה אסתטית כלשהי. 
  • עמידות – מרפסות הינן בדרך כלל חשופות לקרני שמש חזקות לאורך רוב ימי השנה. ככל שמדובר ברשת עדינה, חלשה ושאינה איכותית, כך אורך החיים שלה יהיה קצר יותר ולהיפך. משום שמדובר בהשקעה של אחת לעשר שנים בערך, חשוב לרכוש רשתות איכותיות בלבד שיחזיקו לתקופה ארוכה ביותר.
  • התקנה מקצועית – לא די בסוג הרשת והנראות שלה על מנת לבצע הרחקת יונים מהמרפסת בצורה טובה ולאורך זמן. על מנת שהמרפסת תהיה בלתי עבירה לציפורים, יש לבצע את ההתקנה בצורה מקצועית ולמנוע חדירה מבעד למרווחים. לכן חשוב שתתקשרו עם חברה כמונו שיודעת כיצד לבצע זאת כהלכה.
  • ניקיון – במיוחד בכל מה שקשור למרפסות שמש, התקנה של רשת לא צריכה לגרום להפרעה ביכולות הניקיון של המרפסת, במיוחד כאשר מדובר במרפסות שכוללות אלמנטים של זכוכיות. ניתן להתקין את הרשת בצורה כזאת שלא תהווה הפרעה ולכל בעיה יימצא הפתרון הטוב ביותר.

לעיתים ניתן לנצל את עניין הרחקת יונים מהמרפסת גם עבור הגנה מפני נפילה של ילדים מהמרפסת וגם של כלבים, חתולים וחיות מחמד אחרות דרך המרפסת. צרו עימנו קשר ויחד נבחר עבורכם את הרשת המתאימה ביותר לכל משימה!

דוקרנים או דחלילים?

דוקרנים הם אמצעי יעיל לא פחות לביצוע הרחקת יונים מהמרפסת. ניתן לרכוש דוקרנים בשלל גדלים וצורות, ולהתקין אותם במרפסת שלכם כדי למנוע מהציפורים לנחות, להתמקם ולקנן. זכרו כי המומלצים ביותר הם דוקרני נירוסטה, המציעים בין השאר עמידות גבוהה במיוחד בשלל תרחישי מזג האוויר ולאורך שנים ארוכות, נחשבים לחזקים, ניתנים לעיצוב בדרכים שונות ועוד. היכן מציבים את הדוקרנים? במקומות שבהם הציפורים אוהבות לנחות ולהכין את הקן שלהן. ככל שהדוקרנים יוצבו במקום מיטבי, כך הסיכוי שהיונים ימצאו פיסת שטח מתאימה עבורן יקטן. חלק מהדוקרנים הינם קפיציים כך שמלבד שהם הופכים כל משטח לבלתי נסבל לשהייה עבור הציפורים, הם גם מבהילים אותן ומונעות מהן כל ניסיון להתחיל ליצור קן ולהעמיד צאצאים חדשים במרפסת שלכם. הרחקת יונים מהמרפסת באמצעות דוקרנים נחשבת לאחת השיטות היעילות ביותר של התחום, היא אינה פוגעת בהן, בטוחה לשימוש ומיועדת לעבודה ארוכת טווח, כל עוד משתמשים בדוקרנים האיכותיים יותר.

כשם שהיונים רואות את המרפסת מרחוק ונמשכות אליה, כך פריטים שונים במרפסת עשויים להרחיק אותן. אנחנו מתכוונים לכל אותם דחלילים שעשויים להפחיד את היונים ולמנוע מהן רצון לגשת למרפסת, כשהדוגמה הנפוצה היא דחליל עורב  שנראה ממש כמו הדבר ה"אמיתי". היונים מכירות את העורבים מהטבע, תופסות אותן כמאיימים ולא ירצו לגשת למרפסת בה שוכן עורב, לכאורה או שלא. ניתן לחשוב גם על דחליל ינשוף, דחליל נץ ועוד. זכרו תמיד למקם מחדש את הדחליל מדי פעם.

ואגב, אם יש לכם חתול בחוץ או כלב, זה מעולה. הציפורים אוהבות לשמור על מרחק בטוח מחיות מחמד ולכן יתרחקו, דבר שיעזור בביצוע הרחקת יונים מהמרפסת.

 

הרחקת יונים מהמרפסת באמצעות פסי דריכה חשמליים

עוד פתרון בשביל הרחקת יונים מהמרפסת אחת ולתמיד הוא פסי דריכה חשמליים. מדובר בפסים שמותקנים לאורך קירות שונים במרפסת והם פולטים פולסים חשמליים כאשר הציפורים נוגעות בהם. דבר זה מסב כאב מזערי לציפור, שמתרחקת מהמקום ואף מתריעה לחברותיה שממדובר בסביבה עוינת ולא כדאי להתקרב למקום. מוצר זה הינו מעולה בתור פתרון ארוך טווח למרפסות, במיוחד עבור הרחקת יונים ממרפסת גג גדולה. אל דאגה – אנחנו תמיד מקפידים להשתמש בשיטות הומניות שאינן פוגעות ביונים באופן פיזי, וגם השיטה הזאת אינה גורמת להן נזק.

יתרון נוסף של פסי הדריכה החשמליים בתהליך הרחקת יונים מהמרפסת הוא היכולת למנוע קינון במרפסת של כל סוגי הציפורים, אך כמובן שלפתרון זה יש גם חיסרון – חוסר היכולת של להבחין בין סוגי מגע שונים כך שגם בני אדם "יחטפו" את הכאב המחשמל הזה בעת מגע. כמובן שהתקנה נכונה של פסי דריכה חשמליים, במקומות המועדפים על ידי היונים אך בצורה שאינה נגישה עבור בני האדם, יכולה לסייע ליהנות רק מהיתרונות של המכשיר ללא החיסרון.

שיטות נוספות בשביל הרחקת יונים מהמרפסת

נסו להבריח את הציפורים בטכניקות חזותיות שונות. בדרך כלל אנו חושבים שהציפורים די חכמות וחסרות פחד, כך שאמצעים חזותיים יעבדו רק בטווח הקצר. לכן עליכם להעביר באופן קבוע את האמצעים להפחדת היונים לפוזיציות חדשות. זה מבלבל אותן.

השחילו תקליטורים ישנים על קו דיג ותלו במרפסת. המשטחים המבריקים ומחזירי האור שנעים ברוח יפחידו את היונים והם יעופו משם.

עקרון דומה לתקליטורים הוא שימוש בנייר כסף. חותכים רצועות ארוכות של נייר אלומיניום ותולים אותם במרפסת. הרצועות המתנפנפות והבוהקות יבלבלו את היונים.

אפשר גם ליצור השתקפות אור כדי להפחיד את הציפורים באמצעות כדורים מבריקים העשויים זכוכית או פלסטיק מחוברים למקל עץ. אפשר לתקוע את המקל בערוגה או בעציץ.

פלופלורים המסתובבים ברוח גם הם מפחידים את היונים.

במאמר הבא (באנגלית) תמצאו שיטות נוספות בשביל הרחקת יונים מהמרפסת.

 

מה לא כדאי לעשות בתהליך הרחקת יונים מהמרפסת?

כעת כשאתם יודעים איך להרחיק יונים מהמרפסת בצורה מקצועית, חשוב שתדעו גם מה בשום פנים ואופן אסור לכם לעשות בעת הרחקת יונים מהמרפסת. ובכן, ראשית כל, אין שום סיבה לנסות לפגוע בציפורים שמגיעות למרפסת שלכם. הן לא עושות זאת מתוך כוונה להזיק ועליכם להבין זאת ולעולם לא לנסות להרוג או לפצוע את היונים אלא רק לבצע פעולות שנועדו להרחיק אותן מהמקום –  כאמור, בעזרתנו.  דבר נוסף שלא כדאי לעשות הוא לנסות להתקין מוצרים כאלו ואחרים באופן עצמי – רק מקצוענים יכולים לעשות זאת בצורה בטוחה ולמקם את האלמנטים השונים (כגון דוקרנים, פסי חשמליים) במקומות המתאימים ביותר.  

דבר אחרון שלא כדאי לעשות הוא לעבוד עם חובבנים – את הפעולה יש לבצע רק באמצעות חברה כמונו אשר נחשבת למומחית בתחום הרחקת היונים ומספקת פתרונות הרחקה מגוונים נגד ציפורים ללקוחות פרטיים ועסקיים כבר שנים רבות. בנוסף אנו דואגים לבטח את כל העובדים שלנו בכל הביטוחים המתאימים, כך שאתם יכולים להיות רגועים מכל בחינה שהיא. אנו אף מציעים הרחקת מטרדים נוספים כמו הרחקת עטלפים וכדומה. 

 

שאלות ותשובות בנושא הרחקת יונים מהמרפסת

ישנן מספר שיטות שבאמצעותן אנו מבצעים הרחקת יונים מהמרפסת: הראשונה היא רשת– זהו אמצעי יעיל ביותר שבאמצעותו תוחמים את המרפסת ולא מאפשרים ליונים לחדור לשטחה. הרשת צריכה להיות אסתטית, כזאת שמפריעה באופן מינימלי לנוף ויציבה לאורך זמן. הדרך השנייה היא דוקרנים אשר רוטטים ומבהילים את היונים. מיושמים במקומות מפתח לאורך המרפסת ומונעים מהן לקנן. הדרך השלישית היא פסי דריכה חשמליים – אלמנטים עם מנגנון דומה לדוקרנים, אלא שההרחקה מבוצעת על ידי מתן שוק חשמלי ליונים שנוגעות בפסים. האמצעי הרביעי: דחלילים – העורב הינו אויב טבעי של היונים. שימוש בדחלילים שנראים בדיוק כמו עורבים יכול במקרים מסוימים להבריח את היונים ולמנוע את הקינון שלהן במרפסת.
ציפורים מחפשות לעצמן מקום מסתור לקנן ולהעמיד צאצאים, אך מה שמתחיל בקן של זוג מאוהב, מסתיים במספר רב של ציפורים, שמטילות את צואתן בכל מקום על המרפסת שלכם, תוך גרימת רעש רב, לכלוך וריחות צחנה. לשם כך צריך לבצע הרחקת יונים מהמרפסת. עוד סיבה היא כי הציפורים מסוגלות להעביר מחלות לאדם, בין היתר בעקבות מגע עם הצואה המזוהמת שלהן אך גם בעקבות חשיפה למזיקים שהן נושאות על גביהן או מושכים אליהן, בין היתר כינים, זבוב היונה ועוד. כלל האוכלוסייה עשויה להיות רגישה לנזקים אלו, אך הרגישים ביותר הם אוכלוסיות בסיכון כגון נשים בהריון, ילדים, מבוגרים מעל גיל 60 וחולים במחלות כרוניות שונות.
חברת עופי יונה הינה חברה מובילה בתחום. מלבד זאת, אנחנו מתמחים גם בגירוש והרחקה של ציפורים נוספות כגון דרורים ועורבים. לשם ביצוע ההרחקה בצורה מהירה ויעילה, אנחנו משתמשים בציוד האיכותי ביותר, בהתאמה אישית לכל מקרה. אנו עובדים עם לקוחות פרטיים, עסקים, חברות וארגונים גדולים בישראל. דרכינו תיהנו מזמינות מלאה, זמני הגעה קצרים מרגע הקריאה ועד לביצוע העבודה בפועל, יישום פתרונות בצורה אסתטית, ותקבלו מאיתנו גם אחריות מלאה על כל עבודה וייעוץ אישי חינם. התקשרו אלינו עוד היום למספר 052-2601863 ותוכלו לקבל מענה לכל שאלה בנושא הרחקת יונים מהמרפסת והצעת מחיר משתלמת במיוחד.
תוכן עניינים
יצירת קשר