חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
opening times
ראשון - חמישי

8:00-20:00

pin 3
כל הארץ

אספקה והתקנה לכל חלקי הארץ

הרחקת יונים והתקנת מוצרים להרחקת יונים

הרחקת יונים מחיר: איך הוא נקבע?

יונים עלולות להיות מטרד רציני, ולכן המחשבה בנוגע להרחקה שלהן – בצורה יעילה ובלתי פוגענית ככל שניתן – עולה באינספור מבנים בישראל בשנה נתונה. למרות שברוב המקרים, הרחקת יונים מחיר ממש לא בשמיים, עדיין בעלי בתים או ועדים מעוניינים לדעת מה הם יכולים לעשות בשביל להוזיל את העלויות ככל שניתן. כפי שתראו במאמר הבא, יש צעדים שונים שניתן לעשות אשר יוזילו את עלות העבודה.

מועד ההרחקה (או: במה שונה פעילות היונים בחורף לעומת הקיץ?)

היונים, כמו רוב בעלי החיים הגדלים בישראל, מפחיתות את פעילותן בחורף באופן ניכר. בתקופה זו היונים מסתתרות בתוך מבנים ופעילות הרבה פחות, ולכן יש ירידה בכמות המטרדים שהן גורמות להם. היבט נוסף הנובע מכך הוא מטרדים השכיחים בחורף קשורים בעיקר לבעיות במקומות סגורים יחסית, דוגמת מסתורי כביסה וחללי גגות רעפים.

ברגע שמתחממות הטמפרטורות, היונים מתחילות להיות הרבה יותר פעילות ומתחילות לחפש אחר מקומות לקנן בהם ולהעמיד צאצאים נוספים. בחורף, ניתן להתכונן בצורה הרבה יותר טובה וזולה כנגד היונים ולמנוע מהן להקים את הקן אצלכם במרפסת, במסתור הכביסה, מסתור המזגנים או בכל חלל זמין אחר. בשלב זה כדאי לבדוק מהו מחיר הרחקת יונים ולהתכונן מראש. 

זאת ועוד, חלק מהבעיות היונים אופייניות בעיקר לחורף. קיימת בעייה נפוצה מאוד, המתגלה בדרך כלל רק בחורף, והיא סתימת מרזבים. במהלך עונת הקיץ הן מקננות ומלשלשות אל תוך המרזבים או מעליהם, ועם בוא הגשם מעברי המים סתומים משום שהם מלאים בצואת יונים ובלכלוך נוסף. במקרים כאלה יש צורך לפנות את הלכלוך מהמרזב ולשחרר את הסתימה, ואז להציב מוצרים במקומות הנדרשים כדי למנוע התנחלות היונים בעתיד.

בעיות היונים בקיץ חמורות יותר, משום שעונת הקינון היא בקיץ: בתקופה זו הן במסתורי כביסה, בחללי גגות, במחסנים ועוד. כמו כן, בעונת הקיץ הן נוחתות ועומדות על קצוות בניינים, מעקות, מזגנים, אדני חלונות וכדומה. במקרים כאלה, וכאשר מחפשים מחיר הרחקת יונים, הפתרון יכלול בעיקר הצבת מוצרים או קפיץ מקפיץ על מבנים, כמו גם סגירת מסתורי כביסה.

בביצוע הרחקת יונים מחיר מושפע מהיצע וביקוש

בהקשר הנוכחי, הפעולות נגד היונים בקיץ שונות מהפעולות נגדן בחורף, ולכן מחיר הרחקת יונים מחיר זול יותר בתקופות אלה.

בעונת הקיץ המדבירים עסוקים מאוד בהדברת חרקים ומזיקים ולרובם אין זמן או רצון להרחיק בעלי כנף אחרים. בחורף החרקים אינם פעילים ולכן המדבירים פנויים ואף מעוניינים בעבודות הקשורות לנושא. כתוצאה מכך כמות המרחיקים הפנויים לעבודה בחורף גדולה מאד יחסית לקיץ.

כל זה ביחד גורם להורדת הביקוש, והעלות יורדת משמעותית בחורף, וזאת כאמור עקב עודף היצע של מרחיקים. הדבר ניכר באופן משמעותי ביותר בעת השוואת מחיר הרחקת יונים בעונות השונות.

הבדל נוסף הוא ביחס המדבירים ללקוחות בעונות השונות: בעוד שבחורף כמעט כל מדביר יגיע לתת הצעת הרחקת יונים מחיר בחינם ובדרך כלל לא יגבה תשלום מיוחד מביקור אצל כל לקוח, בעונת השיא המתרחשת בקיץ יסננו המדבירים את הלקוחות הנראים להם בעייתיים וגם ייגבו תשלום עבור הביקור. כמו כן, בחורף יש ימי גשם שלא מאפשרים לבצע חלק גדול מן העבודות, אך עקב הביקוש הקטן ביחס לקיץ העלות אינה גבוה.

שימו לב לתופעה מעניינת למדי בהקשר של ועדי בתים: ישנם אלפי בניינים, אשר חלק מן הדיירים סובלים בהם מבעיות במסתורי הכביסה. בבניינים כאלה מתארגנים הדיירים או ועד הבית ואוספים מספר הצעות בעלי מקצוע לפתרון הבעיה. בדרך כלל מתבצעת ההתארגנות הראשונית של הצעות בקיץ, משום שאז הבעיה מחריפה מאד, ובהמשך מתקבלת החלטה ואז גם איסוף כספים. עקב כך קורה לפעמים שהמתקין מוזמן לבצע הרחקת יונים מחיר או בתעריף של קיץ.

הרחקת יונים מחיר  – לפי סוג הרשת שתבחרו להתקין

כאשר דנים בנושא הרחקת יונים מחיר שכולל עבודה מקצועית חייב לכלול בתוכו התקנה של רשתות, שמונעות מהיונים מלהגיע לחללים אלו. חשוב לדעת כי יותר זול להתקין אותן בחורף כאשר ניתן לבחור מבין האופציות הבאות:

  • ברזל מגולוונת – עשויה ממארג שתי וערב של חוטי פלדה, שעברו ציפוי למניעת התפתחות חלודה. יש לקחת בחשבון שמדובר במוצר כבד יחסית ולכן הוא אינו מתאימים לשימוש בחללים גדולים מדי.
  • ניילון – מחפשים רשת יונים שקופה? זה הפתרון! לעומת המגולוונת,  רשת מניילון הינה קלת משקל ושקופה כמעט לחלוטין. היא מתאימה למקרים בהם נדרש לבצע הרחקה במבני מגורים, שהחלק שדורש הגנה פונה לחזית וזקוק לאסתטיקה משופרת. 
  • חבל פולימרית –  אינה שקופה, היא מגיעה בצבע לבן וכוללת ציפוי מיוחד כנגד קרינה. משתמשים בה כאשר מעוניינים להגן על חללים גדולים כנגד יונים, במיוחד כאשר הם חשופים לשמש בשעות רבות של היום.

ישנן גם חומרים נוספים (מתכת, פלסטיק, חוטי דיג וכו') אך השימוש בהן פוחת עם השנים ולמעשה הוחלף לסוגים שלעיל – אלא אם מדובר בחללים קטנים ביותר שמאפשרים שימוש במוצרים פשוטים מאוד.

גורמים נוספים שמשפיעים בנושא הרחקת יונים מחיר:

  • מורכבות העבודה – ככל שלאיש המקצוע קשה ומורכב יותר לבצע את העבודה, בביצוע הרחקת יונים מחיר יעלה בהתאם. למשל, העבודה על גגות שטוחים תהיה תמיד זולה יותר מאשר עבודה על גגות רעפים משופעים שאינם נגישים.
  • גודל השטח – ככל ששטח הטיפול גדול יותר, כך יש לבצע שימוש רב יותר בפתרונות מתקדמים. ההתקנה שלהם הופכת להיות מורכבת יותר, עלות החומרים עולה, זמן העבודה מתארך ובהתאם לכך גם העלות תהיה גבוה יותר. 
  • אחריות – ישנם בעלי מקצוע שמציעים עבור הרחקת יונים מחיר זול כביכול, אך כזה שלא כולל בתוכו אחריות על העבודה. אחריות אולי תייקר במעט את העלות אבל זה עדיין משתלם ואסור לוותר על כך. 

כמה עולה הרחקת יונים מקצועית?

אם עולה דיון בשאלה איך להרחיק יונים ומהי הדרך היעילה ביותר לכך, עלינו קודם כל לתהות מי אמור לעסוק במקצוע זה. עד לפני כמה שנים עסקו בנושא בעיקר מדבירים. כיום רוב המרחיקים הם מדבירים במקצועם, אך ישנם גם עשרות מרחיקים שאינם עוסקים כלל בהדברה. מקצועיות הגורם שתבחרו והניסיון שלו עשויים להשפיע בנושא התשלום שתשלמו בסופו של יום.

כשמזמינים שירות הרחקת יונים מחיר משתלם והוגן הוא דבר חשוב מאוד, אולם אסור שהוא יבוא על חשבון המקצועיות של המרחיק. כמה עולה הרחקת יונים מקצועית? ובכן, העלויות מתחילות ב-700 שקלים בממוצע, מה שיכול להתייקר בהתאם למורכבות העבודה ותנאי השטח. יתרון ההתקשרות איתנו הוא בכך שאנו משתמשים באביזרים אחרים איכותיים בלבד, ולא מציעים ללקוחותינו שיטות שמראש אינן מיועדות להרחיק לזמן רב ומהוות בזבוז כסף מיותר. 

המוצרים שלנו עמידים בפני כל תנאי מזג האוויר ועתידים לשרת אתכם נאמנה שנים רבות –  ללא רעשים, ללא מחלות, ללא סתימות מרזב מיותרות וללא צחנה. בנוסף אנחנו נותנים לכם אחריות ארוכה ביותר של 5 שנים למוצרים שלנו ומבטיחים לכם עמידות לכל החיים. 

לייעוץ מקצועי בנושא הרחקת מטרדים נוספים כמו הרחקת חתולים, ניתן להתקשר לדודי 052-2601863.

*כל הזכויות שייכות לדודי יפרח – דודי את דודי – עופי יונה

תוכן עניינים
יצירת קשר