חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
opening times
ראשון - חמישי

8:00-20:00

pin 3
כל הארץ

אספקה והתקנה לכל חלקי הארץ

הרחקת יונים והתקנת מוצרים להרחקת יונים

רשת יונים שקופה מניילון: יעיל, אסתטי ועמיד

רשת יונים היא אמצעי נפוץ במיוחד שירחיק מכם, לפעמים אחת ולתמיד, את המטרד הזה. הבעיה היא שחלק מהרשתות בולטות במראה שלהן, ולכן עלולות להיתפס כמטרד אסתטי. רשת יונים שקופה, על דגמיה השונים, נועדה למנוע מצבים מהסוג הזה. הרשת עשויה מחוט ניילון קלוע, מסופקת בצבע לבן שקוף ולאחר התקנתה אינה נראית מרחוק. ההתקנה נעשית בקלות, אפילו באופן עצמאי, עם אביזרים די בסיסיים להרכבת הרשת.

בד בבד היא שומרת על מידת היעילות הגבוהה של הרחקת יונים, הרחקת עורבים ובעלי כנף אחרים. הנה כל מה שחשוב שתדעו על רשתות יונים שקופות, הסוגים המוצעים כיום והדרך הנכונה להצטייד בהן.

רשת יונים שקופה

 

הסוגים עיקריים של רשת שקופה נגד יונים

חומר הגלם: ניילון IN, פלסטיק OUT

האבחנה הראשונה בבחירת רשת אידיאלית היא בהתאם לחומר הגלם העיקרי ממנו היא עשויה. הבחירה הנפוצה ביותר כיום היא רשת ניילון שקופה להרחקת יונים, המכונה "רשת מונופיל". את הרשת הזו תמצאו בכמה דרגות עובי, ולמרות מה שאולי אתם חושבים על ניילון – בפועל מדובר ברשת חזקה במיוחד, בה כל חוט בעובי סטנדרטי (כ-0.7 מ"מ) מסוגל לשאת ולהחזיק עד כ-22 ק"ג. הרשתות נחשבות לעמידות לאורך זמן (וגם בפני אש), מתאימות מאוד לחללים סגורים, ומסוגלות להרחיק מגוון רחב של בעלי כנף ומזיקים.

הסוג השני הוא רשתות יונים שקופות המיוצרות מפלסטיק, או ליתר דיוק פוליאתילן. למרות שהיא נחשבת לעמידה, בשנים האחרונות השימוש בה ירד בהדרגה בעקבות העובדה שהיא נחשבת לדליקה יותר.

קרינת UV

עוד חשוב לראות האם אותה רשת שקופה נגד יונים אכן חסינה מפני קרינת ה-UV, הלא היא קרינת על סגול. זוהי סוגיה משמעותית כאשר לוקחים בחשבון את מזג האוויר הישראלי, בו ברוב המוחלט של ימות השנה תמצאו בשמיים שמש חמה המפיצה את הקרינה בעלת פוטנציאל הנזק. במילים אחרות: אם הרשת אינה מסוגלת להתמודד באופן ראוי עם האקלים הישראלי, היעילות שלה יורדת פלאים. עד למצב בו היא נעשית חסרת שימוש לחלוטין בטווח הארוך.

אז מה הפתרון? פשוט מאוד: רשת להרחקת יונים שקופה עשויה להתאים במידה מספקת להרכבה מול השמש, ולכן יכולה להיות יעילה כפתרון המושלם מעל למערכות אנרגיה סולארית. רשת יונים שקופה מוגנת מפני קרינת UV ולכן מתאימה להרכבה מול השמש ויעילה לפתרון מעל מערכות אנרגיה סולארית. רשת ציפורים שקופה שאינה מוגנת UV פחות מתאימה להתקנה בכיוון דרום או באזור באר שבע והדרום. במקרים כאלו יש להשתמש ברשת שכן מוגנת מפני קרינה, או לחלופין ברשת חבל מקצועית.

רשת יונים שקופה מחיר

שאלה שצריכה להישאל היא מה המחיר של רשתות שקופות יונים. התשובה הפשוטה היא שאין תשובה חד משמעית, כאשר פרמטרים שונים ברשת יגדירו את מחירה: חומר הגלם, גודל הרשת, שאלת החסינות לקרינה, החלל בו מיועדים למקם את הרשת ועוד: מחיר רשת שקופה יהיה בדרך כלל גבוה יותר כאשר היא מאופיינת בממדים גדולים, תהיה עשויה מניילון איכותי וחסינה בפני קרינה. ברמה הכללית ניתן לטעון כי מחיר רשת שקופה נגד יונים הוא בהחלט סביר, ולא צריך להיות שיקול מכריע מדי בשאלה האם להצטייד בה.

חשוב להדגיש שמעבר למחיר הראשוני של רשת שקופה ליונים, מדובר בהחלט בהשקעה לטווח ארוך. העמידות הגבוהה של הרשתות, אותה הזכרנו מעלה, מביא לכך שהמוצר נשמר לפרקי זמן ארוכים. זאת להבדיל אולי מרשתות יונים אחרות, שאולי נראות זולות יותר על הנייר (מה שממש לא מובן מאליו, אגב), אולם נוטות לסבול מבלאי גבוה הדורש תיקונים ותחלופה של הרשת באופן תדיר.

נשמח לסייע לכם

רשתות יונים שקופות הן בהחלט פתרון יעיל להרחקת יונים, שניתן בהחלט לעמוד בו בלי לרוקן את הכיס, אבל כמובן שזהו לא הפתרון היחידי שאפשר לחשוב עליו. יש שיקולים שונים שכדאי לקחת בחשבון לפני שבוחרים מוצר, כשפעמים רבות מומלץ דווקא לשלב בין כמה פתרונות כדי לספק את המענה הרחב ביותר. לכן אתם זקוקים לחברה מקצועית שמבינה את התחום ושתוכל לספק לכם את מלוא הייעוץ וההדרכה, כולל התאמה של פתרונות לפי מאפייני המבנה, הסיכונים שהוא מעמיד, דרגת החומרה של הבעיה הקיימת (או העתידה להתקיים), תנאי האקלים, התקציב וכן הלאה. אתם מוזמנים לפנות אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני.

תוכן עניינים
יצירת קשר