חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
opening times
ראשון - חמישי

8:00-20:00

pin 3
כל הארץ

אספקה והתקנה לכל חלקי הארץ

הרחקת יונים והתקנת מוצרים להרחקת יונים

דחלילים להרחקת עורבים ויונים – דחליל עורב ינשוף

דחלילים להרחקת עורבים ויונים – דחליל עורב ינשוף

להזמנת דחלילים התקשרו ל- 052-2601863

 

דחלילים
דחלילים

 

 

את הדחלילים אנו מכירים היטב מספרי ילדותנו.

הסיפור הידוע לגיל הרך של לוין קיפניס מספר לנו על הציפורים שלא נרתעו מהדחליל שסבא וסבתא יצרו. בסוף הסיפור סבתא מתחפשת לדחליל אשר מרחיק את הציפורים לצמיתות. מי מאיתנו איננו מכיר את הדחליל שדורותי פגשה בדרכה לעיר הברקת ?  הדחליל מצטרף לדורית במסעה לארץ עוץ והופך לחברה הטוב ביותר. בסוף הסיפור הדחליל הופך למושל של האי הכסוף. אחר כך נכתב הספר הדחליל מארץ עוץ. קיימים סוגי דחלילים רבים למטרת הרחקת יונים אך מעטים מהם באמת יעילים.

הדחליל המסורתי הקלאסי עשוי מקל עץ עם מעיל וכובע ונראה כמו סבא או סבתא.

דחליל עורב מת
דחליל עורב מת להרחקת עורבים

 

דחלילים נגד יונים
דחלילים נגד יונים

 

הדחליל המסורתי

את הדחליל הקלאסי ניתן לראות לרוב מוצב לנוי בגינות ובמרפסות. בעבר התקיים צייד של עופות והעופות נרתעו מבני אדם. לכן דחליל בדמות אדם היה מפחיד ולכן גם יעיל. כיום כמות היונים רבה מאד וכל הזמן מפתחים מוצרים שונים להרחקתן, זאת למרות קיומם של שני המוצרים היעילים ביותר: רשת להרחקת יונים ודוקרנים להרחקת יונים. כדי שדחליל להרחקת יונים יפחיד את היונה אנו צריכים לבדוק ולוודא ממה בדיוק היונה פוחדת. הדחליל הקלאסי אינו מפחיד יונים מפני שהיונים מבויתות, רגילות לנוכחות אנשים ולכן אינן חוששות מבני אדם.

 

אלו סוגי דחלילים אכן יעילים

היונים מותקפות ע"י דורסים ויונקים טורפים ולכן חלק מהמוצרים שהומצאו נועדו לחקות את התרחישים בטבע. בלון עין פותח כחיקוי מפחיד לינשוף. הבלון עשוי מויניל ומודבקות עליו 4 עיניים הולוגרמיות אשר מפחידות את מי שמתקרב אליו ובמיוחד בעלי חיים. הבלון מתפוצץ די מהר או מתנתק ועף ברוח ובכל מקרה היונים מתרגלות אליו מהר מאד. ישנם בנמצא סרטי אלומיניום או הולוגרמות אשר מדמות צורות נעות. היונים אמורות להיבהל מהם ולברוח אך לצערנו היעילות שלהם מוגבלת מאד. קיימים גם דחלילים המפחידים יונים על ידי השמעת קולות מצוקה של עופות או קולות של חיות טורפות.

קיימים דחלילים בדמות עופות דורסים כשהפופולרי בהם הוא דחליל ינשוף להרחקת יונים, עורבים ומעופפים נוספים. הינשוף הוא עוף דורס לילי שהיונה בכלל לא מכירה ולכן היעילות שלו נמוכה. היונים נמצאות לרוב על גגות מבנים, אך כאשר מגיע העורב היונה נבהלת ועפה מהגג. בעקבות זאת פותחו 2 דגמי של דחלילי עורבים:

  • דחליל עורב עם כנפיים פרושות
  • דחליל עורב עומד.

תליית העורבים הללו מפחידה את היונים וגורמת להן להתרחק מן המקום.

דחליל עורב שחור עומד
דחלילים – דחליל עורב שחור עומד

 

דחליל עורב אפור עומד
דחליל עורב  אפור עומד

 

דחליל עורב
דחלילים – דחליל עורב שחור פרוש כנפיים

 

דחליל עורב
דחליל עורב אפור פרוש כנפיים

 

ינשוף
דחלילים – ינשוף ענק גובה 50 ס"מ

 

ינשוף
ינשוף עם ראש מסתובב

 

דחלילים
דחלילים – ינשוף עם אפשרות לתליה

 

כוס
כוס

 

עיט
עיט אדום זנב

 

בז
בז נודד

 

 

דחליל בדמות עורב מת

הרחקת עורבים באמצעות דחליל עורב מת: עורב הינו חיה "לומדת". אזור סכנה מרתיע ומרחיק עורבים. ידוע בקרב מרחיקי העורבים שתליית פגר של עורב גורמת לעורבים להתרחק מן המקום.

דחליל עורב
דחליל עורב מת עם נוצות

 

עורב מת
דחליל עורב מת מפלסטיק

 

יוני דמה
יוני דמה

 

יוני דמה להרחקת יונים

היונה הינה עוף טריטוריאלי לכן הצבת דחליל יונה מרחיק יונים מעולה.

דחליל עורב מת הינו דחליל התלוי במהופך ונראה כמו פגר של עורב. חקלאים רבים בעולם צדים עורבים ותולים אותם במטעים, לחילופין ניתן לתלות דחלילי עורבים מתים. לאחרונה ישנה תופעה של מטרדי עורבים במבנים, בשדות חקלאיים וסתם ברחוב. עורבים נרתעים מעופות דורסים לכן דחליל ינשוף או דחליל עיט מרתיע עורבים .

 

דחלילים – סיכום:

הדחלילים מפחידים את היונים, ברמה זו או אחרת, חלקם יעילים לתקופה ארוכה וחלקם לתקופה קצרה. הדחלילים לא יכולים להחליף דוקרנים מנירוסטה או רשת יונים, אלא לשמש אביזר משלים. הדחליל אינו נותן פתרון של הרחקת יונים לצמיתות. דחליל עורב הינו הדחליל המוצלח ביותר כנגד יונים. דחלילים המתאימים להרחקת עורבים הינם דחליל ינשוף, דחליל עיט ודחליל בז. סוגי דחלילים נוספים ניתן למצוא בדף דחלילים.

 

לייעוץ מקצועי ניתן להתקשר לדודי 052-2601863.

*כל הזכויות שייכות לדודי יפרח – דודי את דודי – עופי יונה

תוכן עניינים
יצירת קשר