חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
opening times
ראשון - חמישי

8:00-20:00

pin 3
כל הארץ

אספקה והתקנה לכל חלקי הארץ

הרחקת יונים והתקנת מוצרים להרחקת יונים

הרחקת יונים מגגות רעפים – רשת חופה

מדוע כדאי לבצע הרחקת יונים מגגות רעפים?

ישנן כמה דרכים אפשריות לביצוע הרחקת יונים מגגות רעפים, אך לפני שנענה על הדרך הנכונה לגרוש יונים לצמיתות נבדוק מתי ולמה יש צורך לבצע הרחקת יונים מגג רעפים. היונים מזיקות לבני האדם עקב המחלות המסוכנות שהן מעבירות וכן בגלל הלכלוך, הזוהמה והנזקים שהן גורמות לאדם ולרכושו, לעיתים היונים אף מהוות מטרד רועש.

אך לא תמיד הדברים הם כך. לדוגמא חשבו על תרחיש של גג רעפים במבנה, שדרך קבע מתגודדות בו 4-2 יונים. בגג הזה אין מרזב, אין דוד שמש ואין קולטי שמש. האם היונים האלה כל כך מפריעות שנצטרך להזמין מומחה לביצוע הרחקת יונים מגגות רעפים, ובנוסף לכך גם נשלם לו סכום נכבד על מנת שיואיל לסלקן מן המקום?

אני סבור שאין טעם בכך, אך לעומת זאת אם היה צורך בביצוע הרחקת יונים מגגות רעפים על מרזב מתכתי או פלסטי, ויונה אחת הייתה עומדת לעיתים קרובות על המרזב שמעל דלת הכניסה ומלשלשת אל פתח הבית, אז בוודאי שאזמין מומחה לגירוש יונים, ניתן גם לבצע הרחקת יונים באופן עצמאי. ישנם מקרים שבהם הבעייה נראית כאילו לא ניתן להיפטר מהיונים לעולם. לדוגמא גג רעפים ובו מרזב היקפי, ועל הגג דודים וקולטי שמש עם עשרות יונים הנוחתות עליהם, ומסביב לשלשת יונים, לכלוך וזוהמה מחרידה, שלא לדבר על הריח.

הרחקת יונים מגג רעפים

הרחקת יונים מגגות רעפים: האם יש פתרון ליונים בגג?

המטרד הזה, הגורם לצורך בביצוע הרחקת יונים מגגות רעפים, נראה בלתי ניתן לפתרון הרי אם נרכיב דוקרנים סביב המרזב, נסגור עם רשתות נגד יונים את המרווח בין הקולטים לבין הרעפים ונרכיב קפיץ מקפיץ על הרוכבים, רוב היונים יעזבו את המקום ויעברו לגג אחר. במקרה זה רוב הדיירים מרוצים אך היות שלא כל היונים נעלמו ישנו עדיין מטרד (אם כי פחות בהרבה לעומת המצב הקודם), אנו מחפשים פתרון ליונים בגג. הפתרון לבעיה זו הוא התקנת רשת חופה (ראו באתר בתפריט "מתקינים והתקנות לדוגמא").

כפי שלמדנו בנושא של הרחקת יונים מגגות רעפים בהקשר היונים, הן רגישות מאוד לכל מה שלא יציב או רוטט, ולכן הן חייבות מקומות יציבים לנחיתה, זה בעצם הבסיס לביצוע הרחקת יונים מהגג. בהתקנת רשת חופה אנו מתקינים רשת חבל מקצועית בגובה של כ- 30 ס"מ מעל הגג, בצורה מתוחה וללא היתכנות של מקום יציב. על פי רוב גגות הרעפים בולטים מחוץ לקווי המבנה, ולכן יש להתקין אביזרים מיוחדים כדי שהרשת תעטוף את הגג באופן מלא ותגיע עד קירות המבנה.

בתהליך הרחקת יונים מהגג, רצוי מאד שהאביזרים יהיו אסתטיים ודקורטיביים מפני שהם נראים לעין ע"י מי שעובר למטה. הרשת נמתחת על גבי כבלי פלדה המחוברים אל העמודים והאביזרים השונים. במקרה של צורך בביצוע הרחקת יונים מגגות רעפים שיש להם בעיית יונים רצינית כולל מקומות מסתור, חובה להוסיף עמודונים (עמודים קטנים) נמוכים למניעת מצב של שקיעת הרשת שיגרום לחזרת יונים למקום. תיתכן אפשרות שהיונה תעמוד על העמודים או הכבל, ולכן יש להרכיב דוקרני נירוסטה על בליטות העמודים. רצוי גם למתוח חוט רטט מעל הכבלים.

חשוב לדעת שהפתרון של רשת יונים שקופה אינו מתאים ליישום המתואר בהקשר של הרחקת יונים מגגות רעפים, וזאת עקב קרינת השמש הישירה שתגרום לבלאי מהיר של הרשת.

לייעוץ מקצועי חינם בנושא הרחקת יונים מגגות רעפים ניתן להתקשר לדודי 052-2601863.
*כל הזכויות שייכות לדודי יפרח – דודי את דודי – עופי יונה.

תוכן עניינים
יצירת קשר