חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
opening times
ראשון - חמישי

8:00-20:00

pin 3
כל הארץ

אספקה והתקנה לכל חלקי הארץ

הרחקת יונים והתקנת מוצרים להרחקת יונים

מרחיק יונים – לשירותך!

מרחיק יונים – האם זה מקצוע?

לכולם ברור שפירוש המילה "מקצוע" הוא עיסוק המביא פרנסה. רבים מתפלאים לראות פרסומים במדיה משום שמשמעות הביטוי לא ממש מובנת, אך לרבים אחרים זה מובן מאוד. השורה התחתונה היא אחת: את המלאכה החשובה הזו מהמרחב הפרטי שלכם חשוב להשאיר למקצוענים. במקרה שלנו, מרחיק יונים הוא בדיוק מה שאתם זקוקים לו. אז מהם בדיוק תחומי הפעילות שלו? ואיך מבצעים את הבחירה הנכונה ביותר?

מרחיקי יונים נדרשים כיום יותר מאי פעם

ב- 30 השנים האחרונות, עם עליית רמת ואיכות החיים, עלתה רמת המודעות לבעיית היונים. אנשים החלו לחפש פתרונות יצירתיים לבעיות שהיונים יוצרות, לרבות היותן מפגע אסתטי, פוטנציאל הלכלוך הגלום בהן ואפילו אפשרות הדבקת האדם במחלות שונות.
בד בבד, נראה שיש עלייה בדרגת החומרה של הבעיה: כלומר, בשכיחות האנשים הנתקלים בבעיית יונים הדורשת פיתרון. הסיבות העיקריות לכך:
1.צמצום מרחבי המחיה של היונים – השטח הבנוי גדל והתרחב מאד על חשבון יערות ושטחים פתוחים ששימשו ליונים כמקומות קינון.
2.שפע מזון נגיש – שדות וממגורות חיטה, מאפיות רבות, אשפה רבה והאכלה מכוונת. כל אלה הגדילו מאד את תפוצת היונים.
3. מאפייני הבנייה – הקמת בנינים גבוהים עם מסתורי כביסה רבים המשמשים ללינה ולקינון נוחים ליונים.
4. הגדלת המודעות – פרסום רב ומסיבי של חברות העוסקות בתחום. אנשים מבינים שיש בעיה נפוצה שנדרשת התמודדות איתה, ומחפשים מרחיק יונים מקצועי.

באיזה ציוד נעזר מרחיק יונים?

מרחיקי יונים משתמשים בציוד ייעודי, כאשר הידע והניסיון שלהם – כמו גם מאפייני הבעיה והמבנה הנתון – מאפשרים להם להתאים לכל מצב את האמצעים האידיאליים עבורו. לצד האמצעים הישירים, ביניהם ניתן למנות דוקרנים נגד יונים, רשתות יונים, דחליל עורב וסוגים נוספים של דחלילים, יש צורך בציוד משלים שמאפשר לבצע את המשימה.
הציוד המשלים המשמש למטרת הרחקה כולל מגוון כלי עבודה, חלקם ייחודיים מאד: סולם שלבים גבוה מאד, מברגות, מקדחים, אקדחי טבעות + טבעות, אביזרים להרכבת כבלי פלדה, רשת חבל מקצועית, ציוד לניקוי לשלשת יונים וכן הלאה. לעיתים יש צורך בציוד סנפלינג מקצועי לעבודה בגובה.
דוקרנים - ציוד בסיסי של מרחיק יונים

עבודה לפי עונות השנה

העבודה בתחום נעשית כל השנה, כולל עונת החורף בה היונים אינן נעלמות אלא פעילות פחות, אך יחד עם זאת מהוות מטרד. בקיץ המטרד מתגבר מאד, ובהתאם לכך הביקוש למרחיקי יונים נמצא במגמת עלייה. עובדה זו מסבירה, אגב, מדוע המחיר הוא גבוה יותר בחודשים אלו, לעיתים בצורה משמעותית. כך או כך השאיפה שלכם צריכה להיות לחברה הפועלת בזמינות גבוהה ולעיתים אף מיידית באזור בו המבנה שלכם ממוקם, כזו שתוכל לספק את המענה היעיל והמקצועי ביותר תוך פרק זמן קצר.

מהו המקצוע של מרחיק יונים?

המקצוע לא החל כמקצוע יחיד אלא כחלק מהשירותים שניתנו בענפים ארחים. במסגרת זו, אזרחים שסבלו מבעיות יונים פנו אל בעלי מקצוע שנראו להם מתאימים לפתרון הבעיה. להלן מספר דוגמאות לבעלי מקצוע בתחום:
  • מדביר – המדביר עוסק בהדברת מזיקים. למי שסובל מבעיות יונים היונה נראית סוג של מזיק ולכן מדבירים רבים החלו לעסוק בתחום. אולם הכלים, השיטות ואופן העבודה של מרחיק היונים שונים לגמרי לעומת מדביר המזיקים. מרחיק יונים אינו פוגע בהן, אלא רק נוקט בדרכים שונות ומשתמש באמצעים מגוונים להרחיק אותן מהמבנה.
  • מומחים לעבודות גובה – בבניינים רבים, הרחקה כרוכה בעבודת סנפלינג מקצועית במטרה להגיע למקומות גבוהים ללא אפשרות גישה עם סולם. בדרך זו אפשר להתקין בין היתר דוקרנים ורשת יונים. יש הלימה בין המקצועות האלה, שעה שמרחיק יונים העובד בגובה צריך להיות גם בעל אישור לעבודה בגובה הניתן לאחר מעבר הדרכת עבודה בגובה. אישור כזה נדרש עבור כל אדם העובד בגובה של מעל שני מטר. חשוב עם זאת לוודא שלצד ה

ההמלצה, עם זאת, היא להעדיף אנשים שמקצועם היחיד הוא מרחיק. הסיבה לכך היא שהם בדרך כלל אנשים שאוהבים את המקצוע, מאמינים בו ולא עוסקים בו כלאחר יד. הם גם צוברים ניסיון וידע, המגדיל משמעותית את טיב הפתרונות שהם מספקים. מדי שנה נוספים מרחיקי יונים אך לא כולם שורדים בשוק התחרותי והקשה. חלקם מגיעים אלי לייעוץ מקצועי או כיצד להיות מרחיק יונים מעולה באמת. רוב המרחיקים המגיעים אלי לייעוץ מקבלים את המידע המקצועי והנכון, כולל המלצה לא להיכנס לתחום למי שאינו מתאים לכך ואינו עקבי.

 

לוכד יונים או מרחיק יונים – מה ההבדל?

אנשים רבים שומעים במדיות השונות פרסומים גם על גבי לוכד יונים ושואלים אותנו מה ההבדל בינו לבין מרחיק יונים? ובכן, בעיקרון, מדובר באותו איש מקצוע, אך הפעולה שמתבצעת שונה לחלוטין. ההרחקה נועדה למנוע את ההשתלטות העוינת, אם נקרא לה כך, של היונים בכל מיני חללים כאלו ואחרים, מסתורי כביסה, מזגנים, אדן החלון ופינות נסתרות אחרות ברחבי מבנים וגגות. מרחיק יונים מקצועי מבצע זאת על ידי מספר פעולות שאמורות למנוע מהיונים להתבסס במקום ולקנן ולשם כך הוא משתמש בדחלילים, רשתות מסוגים שונים (מתכת מגלוונת, ניילון, רשתות פולימריות מקצועיות ועוד), דוקרנים ומכשירי קפיצים שונים. 

אלא שלעיתים כבר נמצאות יונים במקומות המסתור והן אינן ששות לצאת משם. במידה והמרחיק יתקין את הדוקרנים או הרשתות, היונים ילכדו במקומן וימותו ואין אנו מעוניינים בכך. לכן, במידה וכבר נוכחות יונים במקום, לוכד יונים יניח מלכודות על מנת למשוך אותן, ללכוד ולשחרר לחופשי הרחק מהמקום. מלכודת יונים הינה הומאנית לחלוטין ואינה פוגעת בהן. לכן פעמים רבות טרם ההרחקה יש לבצע פעולות מקדימות של לכידה, מה שעשוי להימשך מספר שעות עד ימים.

 

כיצד לבחור מרחיק יונים? 

יצרתם קשר עם מרחיק יונים, המחיר שהוצע לכם נראה לגמרי סביר והוא היה אדיב ושירותי, אך האם זה מספיק על מנת לבצע את הבחירה הנכונה והטובה ביותר עבורכם? התשובה היא שלא, ושיש עוד מספר קריטריונים שחשוב לבדוק לפני שמתקשרים עם איש מקצוע מסויים:

  • רישיונות – כבר הזכרנו שמרחיקי יונים צריכים לעבוד פעמים רבות בתנאים המוגדרים כ- "עבודה בגובה", קרי, מעל 2 מטרים מעל מישור הייחוס. במקרים שכאלו, עליכם לוודא שאיש המקצוע המועמד אכן מחזיק בתעודת הסמכה כזו, שניתנה לו על ידי משרד התמ"ת ושהיא בתוקף לאותה השנה. אם לא כך הדבר, מדובר באיש מקצוע שאינו רשאי לבצע את המשימה והסיכון לתאונות ופציעות קשות (בשטח שלכם!) עולה.

 

  • אחריות – מרחיקי יונים משתמשים באלמנטים שונים כגון רשתות, דוקרנים ועוד. שימו לב שאתם מקבלים אחריות ארוכת טווח ככל שניתן. על רשתות מקובל לתת אחריות של 5 שנים ומעלה. דוקרנים אמורים שלא להיהרס כלל, כל עוד מתאימים אותם נכונה למיקום והחשיפה למזג האוויר והשמש. 

 

  • ללא פגיעה ביונים – מרחיק יונים מקצועי ידע כיצד לבצע את המשימה ללא שום פגיעה בהן ואף יקפיד על כך. הוא לא ירעיל אותן ולא יבצע הדברה שלהן. אל תתקשרו בשום אופן עם אדם אשר מעלה את הרעיון הזה מלכתחילה. 

כפי שתגלו אם תתקשרו עימנו, אנו מקפידים על כל קריטריוני האיכות הללו ועומדים בהם באופן מלא. תוכלו להזמין מאיתנו מרחיק יונים מקצועי בכל שעה שתצטרכו ולכל מקום בארץ ולהיות בטוחים שתצליחו להיפטר מהם.

 

האם מרחיק יונים עשוי לגרום כאב ליונים?

על פי רוב, הפעולה אינה אמורה לגרום אי נוחות או כאבים ליונים. זהו הקו המנחה שלנו ואין אנו פוגעים בכוונה בבעל חיים זה. יחד עם זאת, ישנם מקרים שבהם מרחיק יונים כן נדרש להשתמש באמצעים שעשויים לגרום לכאב ברמה זו או אחרת ליונים, כמו במקרה של שימוש בשוקר חשמלי. מתי משתמשים באמצעי שכזה? במקרים בהם האמצעים הרגילים לא ניתנים ליישום. 

למשל, כאשר מדובר בפסלים, אנדרטאות, מקומות עבודה עם גגות פתוחים, מרכזים לוגיסטיים שבהם חומרי גלם עומדים חשופים וכו', אין מנוס מלבד ביצוע ההרחקה בדרך המהירה ביותר, גם אם על חשבון כאבם של היונים. השוקר החשמלי משחרר זרם שאינו קטלני ומרחיק אותן בו במקום.

 

לסיכום

מרחיק יונים הוא בהחלט מקצוע לגיטימי ואפילו מקצוע מבוקש ומכניס.
חלק ממרחיקים עובדים בתחומים נוספים הקשורים לנושא למשל מדבירים, אולם לא מדובר במלאכה שעושים כלאחר יד.

כדי ללמוד להרחיק יונים כדאי ללמוד מניסיון של אחרים או מהידע שנצבר במהלך השנים, משום שכמעט בכל יום נתקלים בבעיות חדשות שלא התרחשו בעבר. הרחקה איננה הדברה, משום שהמרחיק אינו הורג יונים אלא רק אינו מאפשר ליונה כניסה למבנה או נחיתה על מבנים. אמצעים ושיטות לגרוש יונים ניתן למצוא באתר זה.

תוכן עניינים
יצירת קשר